Kuntavaaliehdokkaamme Merja Roos esittäytyy

Blogit

Olen ravintola-alan ammattilainen ja toiminut tarjoilijana kulttuuriväen suosimissa ravintoloissa. Nähnyt pitkät ja kosteat lounaat kuin ruokaharrastuksen nousunkin. Asiakkaat, niin kuin ihmiset yleensäkin, ovat mukavia. Poikkeuksia on vain vähän.

Sosialidemokraattiseen puolueeseen liityin jo teini-iässä. On myönnettävä, että välillä puolueen toimet eivät ole kaikilta osin olleet mieleisiä. Sosialidemokraattiset arvot tasa-arvo, oikeudenmukaisuus ja solidaarisuus ovat kuitenkin niin syvällä ajattelussani, että muukaan vaihtoehto ei ole vakuuttanut.

Minulla on kokemusta kuntapäätöksenteosta lautakuntatasolla. Sosiaalilautakunnan jäsenenä Turussa olin kahdeksankymmentäluvulla, tarkastuslautakunnassa vuosituhannen vaihteessa kahdeksan vuotta ja nyt olen Lounais-Suomen jätehuoltolautakunnan jäsen. Jäteasiat taitavat kulkea suvussa: isoisäni oli töissä Turussa puhtaanapitolaitoksella ja isäni kaasun ja vedenjakelussa putkimiehenä ja teki paljon mm. viemärinavauksia.

Asun ja ulkoilen kuusivuotiaan Cairnterrieri Iitun kanssa. Olen leski rekisteröidystä parisuhteesta.

Turku on hieno kaupunki.