Esittely: Kaarina Sainio

1) Nimi: Kaarina Sainio, 29 vuotta

2) Ammatti: kirjastonhoitaja

3) Kuka olen?

Turkulainen kirjastotäti, maailmanparantaja, feministi, demari, pakana, vaimo,  kulinaristi, pilkunrakastaja. Olen mm. Amnesty Internationalin, Demarinuorten, kirjastoseuran, JHL:n, Solidaarisuuden valtuuskunnan, Turun sos. dem. naisyhdistyksen, Turun kaupungin tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustoimikunnan sekä Turun ensi- ja turvakoti ry:n hallituksen jäsen tai varajäsen. Syntyjäni olen salolainen, nykyään asustan Turun Martissa. Koulutukseltani olen tradenomi kirjasto- ja tietopalvelun koulutusohjelmasta Turun ammattikorkeakoulusta ja työskentelen Kaarinan kaupunginkirjastossa kirjastonhoitajana. Kun epämääräisiltä luottamustoimiltani ja töiltäni  ehdin luen kirjoja, liikun ja katson teatteria ja elokuvia.

4) Lautakunnista minua kiinnostavat eniten:

Lautakunnista ehdottomasti eniten kiinnostaa kulttuurilautakunta.

5) Visioni kunnallispolitiikan saralla:

Pyrkisin omalta pieneltä osaltani lisäämään ja vahvistamaan turkulaisten, ”ihan tavallisten veronmaksajien”, luottamusta Turkuun, Turun palveluihin ja turkulaisuuteen. Koen itse itseni vahvasti tavalliseksi riviturkulaiseksi, joka pohtii esim. palkan pienuutta, bussivuorojen harvenemista, terveyspalveluita ja kauppojen katoamista keskustasta. Mutta meillä on Turussa paljon hyvää ja hienoa, voisimme olla monesta asiasta ylpeitä ja pohtia välillä vaikka pääkirjaston hienoutta, kaunista jokirantaa ja viihtyisiä puistojamme!

Ongelmista puhuttaessa siirtäisin toiminnan painopistettä jälkien siivoamisesta ja reikien paikkailusta ennaltaehkäisyyn. Eniten mielenkiintoa ja osaamista minulta löytyy kulttuuripolitiikan saralta sekä lähisuhdeväkivallan ehkäisystä.